Nem hárítani akarok, de néhány érdekesség a gép túloldaláról is. Érdekes vevői viselkedések, eladói idegeket borzoló megoldások. Noha Lpocak írt már erről egy blogot, kicsit más oldalról írnám le a leggyakoribbakat.
Egy típus az, aki tudatosan megrendel valamilyen halat \nagyjából a jövő hétre meglesz\, oké, megvárja! Majd a beszerzést követően jelzi, hogy vagy elírta és neki nem piros, hanem citromsárga márványsügér kellett volna és nem tudta, hogy a red az nem az aranysárg a nevet jelöli, vagy hibásan gondolta egy netes képről... esetleg elnézte és nem hím akarái vannak, amikhez nőstényt keres, hanem pont fordítva!
Ezeknek a száma szerencsére alacsony, ilyenkor a tévesen kért halat meghirdetem az oldalon.
Az is előfordul, hogy a válaszban megkapom, hogy szuper, kell a hal, nagyon rég vár már rá, végre megvan. De még nincs hozzá akvárium, még nem sikerült eladni a korábbi halakat, mégsem nősült meg a srác, akinek adta volna ajándékba a rájákat, meg kellene várni talán a karácsonyt stb.
Van eset, amikor 2-3 levelet küldök, telefonálok és egyáltalán nem érni el a vevőt, ilyenkor általában 3-5 hónappal később ír, hogy figyelj, sorry, remélem amit anno rendeltem már eladtad, így most más hal kellene...Ezekkel is szoktam foglalkozni.
Előfordul évente 2-3 eset, bár újabban csak csigákat postázok, hogy gond van a vásárlónál, a halat átveszi, de nem akar fizetni. Ez személyes átadásnál is előfordul, megbízom a vevőkben, előleget nem kérek, részletfizetésbe is belemegyek időnként. Pl. felvállalja, hogy igen, x összeggel jön még, majd jövő héten, majd jövő héten elutalja és rendezni fogja a számláját, majd hirtelen kapok egy levelet 2-3-6 hónap után, hogy meggondolta magát, ő mégsem ilyen halat képzelt el, már nem élnek az állatok, mire fel fizessen ő bármit is? Különben is, a 10-ből 3 egyed gerinchibás lett amire 4-ről 15 centisre megnőtt, azokért ne is próbáljak pénzt felszámítani, sőt visszaküldené! És ha lehet a maradék 7-ből 5-öt sem fizetne ki, mert már egy pár kivállt, neki az is elég, vigyem a többit!
Ugyanakkor nem is rég volt egy csigás eset, ahol a megrendelő egyik rokona vette át a csomagot és véletlenül elfelejtette átadni a címzettnek. A futár kézbesített, a csomag átvéve, a vevő tagad, tartósan, szomszédoknál sincs, hozzá semmi nem került. Majd előkerül 2 héttel később a csomag valamelyik szekrényből, már élettelen csigákkal. Ilyenkor az első reakció, hogy Biztosan csak házakat küldtem és benéztem, a hiba az én készülékemben volt. Élve érkezési garanciát vállaltam, ő pedig csak akkor vette át... Küldjek újakat. Zárom a kapcsolatot, elkönyvelek 2-3 ezer Ft minuszt, megesik. Ezzel is jár a kereskedelem. Ilyenkor előfordul, hogy pár napig új vevők nem érnek el. Vagy hárítok, ha véletlenül valaki ugyanabból a csigából véletlenül pont a szomszéd házba próbálna rendelni...erre is van példa időnként.
A hatéridők kérdése, tartása nagyon gyakran reménytelen, épp ezért inkább már csak nagyjából saccolt érkezésre dátumra veszek fel rendeléseket. Előfordul, hogy amikor egy megrendelő hozzám fordul, az ő hala még valamelyik folyóban úszik a világ másik felén és 6-8 ember közreműködése kell, hogy tényleg ideérkezzen... Az utóbbi időben viszonylagos rendszerességgel utazok ki Németországba, Hollandia közelébe, Csehországba. Ilyenkor előfordul, hogy pl. az esti érkezési időben, útközben megcsúszva este 8 helyett reggel 4-re érek haza, a vevőket pedig csak egy autópálya melletti mcdonalds free wifi-jét használva, vagy Győrtől sms-ben tudom értesíteni... Nem is olyan rég, volt olyan aki 2 órát várt a lakásom előtt, mert ő aztán haza nem megy, ha még csak most léptem át a határt, akkor is megvár, legyenek biztonságban, kipakolva a halai mielőbb! Ezek is emlékezetesek maradnak. Megoldás talán az 50-100 fajos helyett egy 2000, vagy méginkább 5000 halfajos raktárkészlet lenne, kiírva, lévén ritkaságokkal foglalkozom, hogy Aquarium Glaser Hungary... De majd talán annak is eljön az ideje.